طریقه سمپاشی درختان میوه

 

نحوه سمپاشی درختان میوه

برداشت میوه های خوشمزه و کاملا رسیده از درختان خود می تواند یک تجربه خوب و رضایت بخش باشد. با این حال، بسیاری از حشرات از عطر و طعم شیرین میوه های رسیده به اندازه انسان لذت می برند، و فعالیت آنها در فصل رشد می تواند منجر به ایجاد میوه های آسیب دیده شود. کنترل این آفات و حشرات میوه در اطمینان از موفقیت برنامه باغ شما بسیار مهم است.

آفات و بیماری ها بر روی درختان میوه در هر نقطه از کشور تأثیر می گذارد. سمپاشی درختان میوه بهترین راه برای جلوگیری از بروز این مشکلات است و در صورت انجام کار در زمان مناسب سال بهترین محصول را می‌دهند.

 

بهترین ساعت سمپاشی درختان

نکات برنامه زمانبندی سمپاشی درخت میوه معمولا به انواع اسپری هایی که مورد استفاده قرار می گیرد بستگی دارد. در اینجا رایج ترین انواع دستگاه برای سمپاشی درختان میوه و بهترین زمان برای سمپاشی درختان برای جلوگیری از بروز مشکلات آینده بیان شده است.

اسپری های سمپاش عمومی: آسانترین راه برای مراقبت از همه آفات و مشکلات احتمالی درختان میوه شما استفاده از مخلوط اسپری عمومی است. لازم نیست که هر آفت و بیماری را که درخت شما را آزار می دهد، شناسایی کنید، این نوع اسپری تمام انواع حشرات و آفت ها را پوشش خواهد داد. ویژگی های کلی را بررسی کنید و از مخلوطی استفاده کنید که فقط برای استفاده از درختان میوه باشد.

اسپری های خفته برای سمپاشی درختان: برای مراقبت از حشرات scale، ماده ای بنام روغن خفته را استفاده کنید. روغن های خفته باید در اوایل بهار، قبل از شروع جوانه زدن برگ ها استفاده شوند.

اگر دما از زیر 40 درجه فارنهایت (4 درجه سانتیگراد) پایین بیاید، می توانند باعث آسیب به درختان شوند، بنابراین قبل از استفاده از این روغن ها آب و هوا را بررسی کنید. اکثر درختان میوه فقط به روغن های خفته نیاز دارند که تقریباً در هر پنج سال یکبار اعمال می شود، مگر اینکه مشکلی بزرگ در این منطقه وجود داشته باشد.

اسپری های ضد قارچ: در اوایل فصل از اسپری قارچی استفاده کنید تا بیماری زخم مانند هلو را از بین ببرید. برای استفاده از این اسپری می توانید تا فصل بهار صبر کنید، اما این کار را قبل از باز شدن برگ ها انجام دهید. این قارچ کش ها همیشه زمانی استفاده می شوند که دمای روز به طور پیوسته در حدود 60 درجه فارنهایت باشد (15 درجه سانتیگراد).

اسپری های حشره کش: در هنگام سقوط گلبرگ ها، از اسپری حشره کش استفاده کنید تا از بیشتر آفات درخت میوه مراقبت کنید. برای از بین بردن این حشره معمولی، دو هفته پس از ریزش گلبرگ ها دوباره یک بار درختان را سمپاشی کنید و یک بار آخر در اواسط تابستان برای مراقبت از نسل دوم پروانه ای که اغلب می رسد.

مهم نیست که چه نوع اسپری را در درختان میوه خود استفاده می کنید، مراقب باشید که هنگام باز شدن شکوفه ها، هرگز از آنها استفاده نکنید. این امر باعث آسیب رساندن به زنبورها که برای گرده افشانی و رشد میوه بسیار مهم هستند، می شود.

زمان سنجی سمپاشی درختان

اکثر شته ها، حشرات و کنه های scale را می توان با استفاده از محصولی به نام روغن خفته در اواخر زمستان یا اوایل بهار کنترل کرد، قبل از ظهور جوانه های گل درخت تخم آن ها را از بین می برد.

با استفاده از سمپاشی در اوایل بهار با اندوسولفان، مستقیماً روی تنه ها و شاخه ها، می توانید از حشرات حمله کننده به هلو جلوگیری کنید. اگر در باغ خود سیب یا گلابی کاشته اید، ممکن است پروانه کروز از رشد آن ها جلوگیری کند و آن ها را از بین ببرد.

زمانی که بیشتر گلبرگ ها و شکوفه های درخت می ریزند باید سمپاشی انجام شود و به فاصله یک یا دو هفته مرحله بعدی صورت بگیرد. این روش درمانی را در اواخر ماه تیر یا اوایل ماه مرداد یا هر زمان که متوجه سوراخ های لاروی جدید در میوه می شوید، تکرار کنید.

دستگاه سمپاشی درختان

برای سمپاشی درختان دستگاه های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه در ابعاد و اندازه های مختلف تولید شده و برای موارد مختلفی به کار برده می شوند.

دستگاه سمپاش فرغونی: این دستگاه بسیار پر کاربرد برای باغ های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع سمپاش دارای یک مخزن بزرگ است که روی پایه چرخدار قرار گرفته است. با استفاده از این سمپاش می توانید به راحتی تمام باغ بزرگ خود را سمپاشی کنید.

مخزن این سمپاش بسیار بزرگ است و یک شیلنگ سمپاشی با طول زیاد برای سمپاشی در اختیار شما قرار می گیرد. این نوع دارای راندمان کاری بالا و کاهش میزان مصرف سم است.

 

سمپاش زنبه ای: یکی دیگر از انواع سمپاش های موجود برای از بین بردن آفات و حشرات سمپاش زنبه است. این وسیله در دسته سمپاش های موتوری قرار دارد. این سمپاش معمولا با قیمت های بالا در بازار وجود دارد اما بسیار کاربردی است و برای باغ های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.

این نوع سمپاش ها دارای موتور بسیار قدرتمندی هستند و به همراه چندین پمپ و اتصالات آب بندی شده برای سمپاشی درختان استفاده می شود. جابه جایی این دستگاه نیز بسیار راحت است.

 

سمپاش موتوری پشتی: یکی دیگر از سمپاش های بسیار عالی و کاربردی برای از بین بردن آفات و حشرات سمپاش موتوری پشتی است. این نوع سمپاش ها زیر مجموعه سمپاش های موتوری و دارای قدرت بسیار بالایی هستند. علاوه بر آن به صورتی طراحی شده اند که اپراتور آن ها را به راحتی بر پشت خود حل کند.

قدرت سمپاشی این نوع دستگاه بسیار زیاد است و از آن جایی که دارای قدرت پاشش بسیار بالایی است برای سمپاشی درختان با ارتفاع بالا نیز بسیار مناسب است.

  سمپاش شارژی: سمپاش های شارژی نیز از نوع پرکاربرد مخصوصا برای فضاهای کوچک تا متوسط هستند. استفاده از باتری قابل شارژ برای روشن شدن دستگاه از مزیت های مهم این نوع سمپاش است.

 

سمپاش دستی: نوع دیگری از سمپاش ها که برای مصارف کوچک تر و خانگی مورد استفاده قرار می گیرد سمپاش دستی است. ظرفیت این سمپاش ها بسیار کم است و برای باغ کوچک با چندین درخت مناسب است.  

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش